Walki Flot

Walki pomiędzy flotami mogą odbywać się w głębokiej przestrzeni kosmicznej, na orbitach różnych ciał niebieskich, statycznie lub w ruchu.

W najprostszym przypadku dwie floty stoją nieruchomo w przestrzeni na przeciw siebie. Floty mogą strzelać salwami raz na dwie minuty. Obrażenia rozkładane są na okręty równomiernie, z jednym wyjątkiem o którym później. Jeżeli zostanie zniszczona odpowiednia ilość okrętów, może powstać asteroida lub planetoida. Po zniszczeniu całej floty możliwe jest również odnalezienie zawartości ładowni.

Pancerniki mogą strzelać co dwie rundy, z tytułu wyposażenia w najpotężniejsze (produkowane seryjnie) działa - dewastatory.

Im mniejszy okręt tym trudniej go trafić, zatem posiadanie np 20 pancernikow i 400 myśliwców skutkuje tym, że te ostatnie wcale nie muszą zostać zniszczone w pierwszej rundzie walki.

Jeżeli walka toczy się na orbicie, np. księżyca, wówczas do walki mogą włączyć się systemy obronne kolonii (jeżeli są wyposażone w skaner i wydano rozkaz ostrzeliwania wrogich flot na orbicie). Dodatkowym atutem obrony kolonii jest możliwość schowania floty w pole ochronne generowane z powierzchni (wymagany 15 poziom Tarczy). Odpowiednio silne pole może całkowicie pochłonąć uszkodzenia.

Możliwa jest również walka podczas lotu flot. Jeżeli tylko gracz odpowiednio dobierze prędkość lotu jak i kurs, wówczas może gonić przeciwnika zadając mu uszkodzenia po każdym skoku (co 2 minuty).

Pamiętać należy, że uzbrojenie okrętów nie jest aktywne przez 2 minuty po wyjściu z hiper skoku (komunikat na czerwono w sterowaniu flotami), jak również o tym, że okręty naprawiane, nie są aktywne bojowo (komunikat pod tabelką okrętów floty informuje ile okrętów danej floty jest w tej chwili nieaktywnych).

W miarę wzrostu doświadczenia floty, jak również okrętu flagowego, gracz zyskuje możliwość sterowania precyzją ostrzału.

Skupienie ostrzału polega na dokładniejszym rozłożeniu ognia dział na wrogiej flocie. Standardowo, okręty strzelają do losowo wybranych okrętów wroga, można jednak ustalić priorytety celów, np. krążowniki, myśliwce lub nawet konkretne modele.

Tabela dostępnych możliwych ustawień precyzji i minimalnych wymagań

Precyzja Charyzma Śr. Exp. Floty Exp FL
losowo (standard) 20 1 20
małe stacje 40 2 40
pancerniki 60 3 60
krążowniki 80 4 90
niszczyciele 100 5 100
korwety 120 6 110
ciężkie myśliwce 140 7 120
myśliwce 160 10 130
torpedy 180 15 140
miny 200 20 150
wybrany model okrętu > 200 > 20 > 150

Opcja ta dostępna jest po zdobyciu 6 rangi.

W grze możliwe jest włączenie trybu Agresji absolutnej, która pozwala graczom walczyć między sobą niezależnie od posiadanych punktów rang. W trybie tym nie ma możliwości rozwiązania floty, można tego dokonać dopiero po 15 minutach od ostatniego wystrzału, po wydaniu rozkazu neutralności.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License