Misje w Open Space

Esencją gry Open Space jest szereg misji przygotowanych dla Graczy. Przygody w grze są podzielone na cztery odrębne wątki fabularne, w których znajdują się pojedyncze misje, które czasem się wykluczają. Zadania dla Gracza są bardzo wymagające, dodatkowo dzielą się na kilka rodzajów: szpiegowskie, ratunkowe, wojskowe (np. niszczenie wrogich dla zleceniodawcy jednostek, eskortowanie konwojów, czy patrolowanie przestrzeni kosmicznej), pirackie (np. przechwycenie ładunku, nawiązanie walki w celu odwrócenia uwagi, rabunki planet). Ogromną zaletą misji jest fakt, że nie są one przydzielane jedynie przez komputer, ale również i przez wysoko postawionych w hierarchii wojskowej graczy.

Misje od graczy
Mogą zlecać osoby, z rangą co najmiej podporucznika. Misje można zlecać z poziomu TransCargo.
*transportowanie surowców* Najłatwiejszym zadaniem jest transportowanie surowców pomiędzy koloniami. W celu sprawdzenia ofert kierujemy się do menu Misje i przesuwamy się poniżej misji zlecanych przez system: Zadania inne. Oto przykład misji:
Zleceniodawca: Aderek

Typ misji: transport surowców

Przewieźć: laudanux (1000) na trasie o długości 4 404

Zapłata: tylen (15000)

Towar zostanie załadowany na flotę: ucieczka
Punkt początkowy: [-3579,-975,2349] Kurs do kolonii, odległość 24.

Czyli, najpierw flota ucieczka musi znaleźć się na orbicie punktu początkowego (w tym przypadku jest dość blisko, 24 jednostki). Napis kurs jest linkiem kierującym flotę w rejon początkowy. Gdy już tam dotrzemy, pojawi się guzik do zatwierdzenia misji. Warunkiem koniecznym jest posiadanie wolnej przestrzeni w ładowaniach. Gdy załadujemy naszą flotę, pojawi się link kursu do punktu docelowego (jak widać jest w odległości 4 404, czyli z prędkością 40 dotrzemy tam za 100 minut). Na miejscu dostępny będzie guzik wyładunku i odbioru nagrody. Za każdą misję mamy szansę otrzymać punkty doświadczenia dla naszej postaci.

Tabela przyznawanego doświadczenia w zależności od już posiadanego i długości trasy przewozu towaru:
Poniżej 10 kursów - wzrost doświadczenia
Pomiędzy 10 a 50 punktów - wzrost doświadczenia, gdy odległość przekracza 500 jednostek.
W chwili obecnej maksymalne doświadczenie transportowe może wynosić 160 punktów. Za każde zadanie, gracz otrzymuje 1 punkt.

Misje lojalnościowe
Rozpoczynając grę masz do dyspozycji misje od wszystkich występujących w OS ras, najlepiej zdecydować się od razu na współpracę z jedną rasą. Po wykonaniu ok 10 misji znikną misje innych ras, zostaną tylko tej rasy dla której wykonałeś najwięcej misji. Od tego momentu jesteś skazany na jedną rasę, która "nagrodzi" cię dodatkowymi misjami za misje wykonane dla innych ras.
W wyborze rasy z którą rozpoczniesz współpracę pomoże ci rozdział Rasy, warto też zapoznać się z opiniami zamieszczonymi na Forum gry w dziale propozycje.

Po wybraniu misji kliknij guzik Realizuj. Dostaniesz komunikat zawierający informacje o miejscu misji i ewentualnych dodatkowych kryteriach, które musisz spełnić.
W menu okrętu flagowego (po prawej stronie ekranu) pojawią się trzy dodatkowe linki Kurs , -?- i Skanuj z misji. Pierwszy służy do skierowania floty w rejon misji, drugi służy do sprawdzania poziomu wykonania misji, trzeci służy do skanowania flot związanych z misją. Gdy po kliknięciu -?- otrzymasz informacje o wrogich jednostkach, wybierz rozkaz Agresja. I kontroluj poziom uszkodzeń swojej floty. Gdy pokonasz wrogów, kliknij -?- w celu odebrania nagrody.

Pamiętaj by zabrać ze sobą towar potrzebny do wykonania misji w przypadku zadań transportowych lub przemytniczych, jeśli nie masz dostatecznej ładowności możesz dostarczyć wymagany surowiec na raty(niektóre misje wymagają również dostarczenia okrętów)

Wszystkim okrętom w zwycięskiej flocie po ukończeniu misji wzrośnie doświadczenie. Dodatkowo możesz otrzymać dodatkowe okręty. Realizując coraz trudniejsze misje, możesz odnaleźć w kosmosie moduły starożytnych okrętów flagowych, które automatycznie dołączą się do twojego okrętu. Taki moduł może zwiększyć doświadczenie okrętu, ulepszyć broń, lub podnieść wiedzę technologiczną twoich naukowców. Przy dużej dawce szczęścia uda ci się odnaleźć jakiś mityczny okręt, który może uda ci się dołączyć do swojej floty…

Misje Rasowe
Po osiągnięciu odpowiedniej charyzmy zyskasz możliwość wykonywania dodatkowych misji ze stacji swojej rasy. Jeśli współpracujesz z własną rasą kurs do stacji pojawi się w menu misji, w innym wypadku musisz sam znaleść stację rasową. Misje rasowe nie mają negatywnego wpływu na misje lojalnościowe, warto więc zacząć robić je jak najwcześniej.Na stacji rasowej można zdobyć surowce, okręty obcych i swojej rasy, oraz Generator i kadłuby okrętów wymagane do konstruowania własnych okrętów Okręty własnej konstrukcji. Wykonywanie misji ze stacji rasowej będzie konieczne w trakcie realizowania misji lojalnościowych

Tabela nagród standardowych za misje lojalnościowe przydzielane losowo zależnie od rasy zlecającej, im większa lojalność tym większa szansa otrzymania nagrody, jednak nie więcej niż 50 %.

Lp. Zleceniodawca Nagroda Opis nagrody
1. Aderianie Okręt klasy Skarb Od 1 do 10 okrętów tej klasy
2. Aderianie Rozbudowa TC Jedno z twoich TC zostanie rozbudowane, nawet jeżeli limit pól jest wykorzystany. Rozbudowa od 1 do 5 poziomów
3 Aderianie Prawa własności Prawa własności wszystkich twoich kolonii zostaną przedłużone od 15 do 30 dni.
1. Marcjanie Okręt klasy Gigante Od 1 do 10 okrętów tej klasy
2. Marcjanie Lepszy pancerz Podniesienie technologii pancerza o 1 poziom
1. Wragburianie Okręt klasy Zemsta Evina Od 1 do 10 okrętów tej klasy
2. Wragburianie Większa moc Podniesienie technologii energii o 1 poziom
1. Blackirianie Okręt klasy Gwiezdne Wrota 1 sztuka
2. Blackirianie Solidniejszy wywiad Podniesienie znajomości wywiadu o 1 poziom
3. Blackirianie Moc Atram Od 1 do 10 okrętów tej klasy

Tabela nagród dodatkowych za misje lojalnościowe przydzielane losowo, bez względu na rasę. Szansa od 1 do 10 %.

Lp. Nagroda Opis nagrody
1. Doświadczenie z misji +3 pkt Brawurowe wykonanie misji pozwoliło dodatkowo podnieść doświadczenie Twoich statków o 3 punkty
2. Moduł FL - moc +10% Niedaleko miejsca misji odkryto starożytny artefakt Obcych. Artefakt ten dołączył się do okrętu flagowego, a zawarte w nim nanoidy polepszyły skuteczność ostrzału floty.
3. Zagubieni inżynierowie stoczni Przy okazji wykonywania misji odnalazłeś zaginionych inżynierów stoczniowych, którzy od teraz będą dla Ciebie pracować.
4. Autonaprawa Wszystkie Twoje okręty zostały naprawione
5. Zagubieni inżynierowie obrony Przy okazji wykonywania misji odnaleziono zaginionych inżynierów obrony planetarnej, którzy od teraz będą dla Ciebie pracować.
7. Okręty +10% szybkość Na polu bitwy rozpętała się dziwna burza. Przez kilka minut w całkowitej ciemności czekaliście co będzie dalej. Po chwili, okręty obudziły się do życia, mechanicy zaczęli zgłaszać raporty o dziwnych zmianach wewnątrz reaktorów tylenu. Twoja flota będzie się na nim poruszać 10% szybciej!
8. Rozbudowa CB Wykonując misję Twoja flota natknęła się na okręt konstrukcyjny. W zamian za drobną pomoc inżynierowie rozbudowali Twoje Centrum Badań o 1 poziom.
9. Moduł - life +1 Niedaleko miejsca misji odkryto starożytny artefakt Obcych. Zawarte w nim nanoidy samoczynnie ulepszyły opancerzenie okrętów.
10. CLS Sabre Do floty dołączyła eskadra okrętów CLS Sabre.
11. Zagubieni inżynierowie stoczniowi Przy okazji wykonywania misji odnalazłeś zaginionych inżynierów stoczniowych, którzy od teraz będą dla Ciebie pracować.
12. Moduł - navi +1 Niedaleko miejsca misji odkryto starożytny artefakt Obcych. Zawarte w nim nanoidy samoczynnie ulepszyły systemy koordynujące flotę, dzięki czemu możesz kontrolować większą ilość okrętów.
13. Okręty floty +10% dział Twoja flota natknęła się na opuszczoną Blackiriańską stację naprawczą. Stacja dokonała modyfikacji okrętów, dodając im uzbrojenie.
14. Moduł + 1 wywiad Systemy okrętu flagowego wykryły dziwny przekaz. Po jego odkodowaniu okazało się, że to wirus, który błyskawicznie opanował wszystkie twoje systemy i podniósł jakość wywiadu.
15. Moduł +1 szybkość Na polu bitwy rozpętała się dziwna burza. Przez kilka minut w całkowitej ciemności czekaliście co będzie dalej. Po chwili, okręty obudziły się do życia, mechanicy zaczęli zgłaszać raporty o dziwnych zmianach wewnątrz reaktorów tylenu. Twoja flota będzie się na nim poruszać 10% szybciej!
16. Rozbudowa stacji Wykonując misję Twoja flota natknęła się na okręt konstrukcyjny. W zamian za drobna pomoc inżynierowie dobudowali jeden moduł do Twojej Stacji.
17. Odnaleziony okręt: Zemsta Evina Niedaleko pola bitwy wykryto uszkodzone okręty typu Zemsta Evina 1-10
18. Eskadra Do floty dołączyła eskadra okrętów AF-513.
19. Odnaleziony okręt: Gigante Niedaleko pola bitwy wykryto uszkodzone okręty typu Gigante 1-10
20. Odnaleziony okręt: Skarb Niedaleko pola bitwy wykryto uszkodzony okręt typu Skarb
21. Moduł +2 szybkość Na polu bitwy rozpętała się dziwna burza. Przez kilka minut w całkowitej ciemności czekaliście co będzie dalej. Po chwili, okręty obudziły się do życia, mechanicy zaczęli zgłaszać raporty o dziwnych zmianach wewnątrz reaktorów tylenu. Twoja flota będzie sią na nim poruszać 10% szybciej!
22. Rozbudowa Odnaleziono nanoidy budowlane, które rozbudowały część twoich budynków.
23. Odnaleziony okręty: Goldmoon Niedaleko pola bitwy wykryto uszkodzone okręty typu Goldmoon 1-10
24. Zagubieni inżynierowie obrony Przy okazji wykonywania misji odnalazłeś zaginionych inżynierów obrony planetarnej, którzy od teraz będą dla Ciebie pracować.
25. Odnaleziony okręt: Moc Atram Niedaleko pola bitwy wykryto uszkodzone okręty typu Moc Atram 1-10
26. Nanoidy Nanoidy skróciły czas budowy okrętów aktualnie znajdujących się w twoich stoczniach.
28. Rozbudowa budynków planety Wykonując misję Twoja flota natknęła się na okręt konstrukcyjny. W zamian za drobna pomoc inżynierowie rozbudowali wszystkie budynki ostatnio odwiedzanego obiektu o 1 poziom.
29. Zagubieni naukowcy Wykonując misję Twoja flota natknęła się na okręt badawczy. W zamian za drobna pomoc kilku naukowców dołącza do jednego z twoich centrów badawczych.
30. Zagubieni inżynierowie wydobycia Wykonując misję Twoja flota natknęła się na uszkodzoną stację wydobywczą. W zamian za drobna pomoc kilku inżynierów przenosi się na jedną z twoich kolonii by nadzorować wydobycie.
Naprawa Po ukończeniu dowolnej misji powyżej 40 punktu jest 30 % szansy na auto naprawienie (natychmiastowe) wszystkich okrętów gracza
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License